Quarantaine was ’s werelds populairste ijsbreker op Tinder

Michael Schouten
Door Michael Schouten
3 minuten leestijd

Wanneer iedereen eenzaam, geïsoleerd en opgesloten in huis zit, valt er weinig te vertellen over de dingen die we meemaken. De combinatie van thuis vastzitten en het feit dat iedereen in hetzelfde schuitje zat, leidde ertoe dat singles op Tinder meer berichten dan ooit verstuurden. Het gebrek aan sociale contacten zag Tinder terug in de spraakzaamheid van hun gebruikers en de quarantaine werd plotseling ’s werelds populairste ijsbreker, zo meldt Tinder in een blogpost.

Het chat-hoogtepunt

Wereldwijd was 5 april het hoogtepunt voor singles: op die dag stuurden Tinder-leden gemiddeld 52% meer berichten dan voor het begin van de lockdowns. In deze periode werden vooral de jonge Spanjaarden bijzonder spraakzaam: halverwege april stuurden de Spaanse jongeren bijna het dubbele aantal berichten per dag, vergeleken met het begin van de lockdown, meer dan enig ander land ter wereld.

Op het hoogtepunt veegden de gebruikers van Tinder onder de 25 jaar maar liefst 39% meer over het scherm dan voor de lockdowns. In Italië nam het swipe-volume tussen Gen Z toe met maar liefst 67% – het hoogste wereldwijd. Voor wie het nog niet weet: Gen Z is voor Tinder de belangrijkste en grootste groep gebruikers.

Nu populair:

lexa "Serious Dating, Crazy Love: Lexa is waar je moet zijn. Voor mensen met inhoud die iets échts zoeken."

Toiletpapier en handdesinfectiemiddel

Van de ene op de andere dag werd social distancing het onderwerp van gesprek en in de begindagen van de quarantaines werd er veelvuldig opgeschept over voorraden toiletpapier en handdesinfectiemiddel. Maar dit bereikte eind maart al snel een piek, toen de pandemie zich nog maar net een pandemie mocht noemen.

Vanaf april werd er volgens Tinder vooral over mondkapjes gesproken. Gebruikers van de app pochten over het dragen van een mondkapje (face mask tan lines) of zochten naar gedeelde mening over mondkapjes (‘als je een mondkapje draagt tijdens het joggen, passen we niet bij elkaar’). Wie had ooit gedacht dat het dragen van een mondkapje een dealbreaker zou kunnen zijn voor singles? Sterker nog: de mening over het dragen van een mondkapje zou zomaar de ultieme liefdestest van 2020 kunnen worden.

Verliefd worden is meer...

... dan geluk hebben. Er zijn twee personen voor nodig die ervoor openstaan. Bij één app weten ze precies hoe ze die twee mensen kunnen samenbrengen voor een langdurige relatie. De matching in deze succesvolle app heeft één doel: het koppelen van mensen die écht bij elkaar passen. Ontdek zelf hoe Elitedating een extreem hoog succespercentage behaalt.

Deel dit artikel
Geef je reactie