Hater: de dating app die singles koppelt op basis van wat ze haten

Michael Schouten
Door Michael Schouten
3 minuten leestijd

Hater is een relatief nieuwe dating app die je niet matcht op basis van wat je leuk vindt maar wat je haat. Waar andere dating apps je koppelen op basis van wederzijdse interesses en likes doet Hater het andersom. Volgens de makers van de app passen singles die dezelfde dingen haten beter bij elkaar dan singles die van dezelfde dingen houden. Iedereen heeft een lange lijst met dingen waar men een hekel aan heeft of haat. Nu is er eindelijk een manier om deze mening te gebruiken om liefde te vinden. De app is in 2016 opgericht waarna het begin dit jaar in februari voor het grote publiek gelanceerd werd.

Waarom?

Het is een verfrissende blik op hoe singles elkaar kunnen vinden. Je hoeft jezelf niet op allerlei manieren positiever te laten lijken dan je bent op. Iedereen “poetst” zichzelf op als het gaat om de traditionele dating app profielen maar dat is niet nodig op de Hater dating app. In plaats daarvan kun je de donkere kant van jezelf laten zien door alleen te vermelden waar je een afkeer van hebt. Je kunt gebruik maken van de 3000 onderwerpen om je mening te geven zoals te weinig fooi geven, duckfaces en meer. De app matcht je na het invullen van je voorkeuren en gegevens op je profiel klaar te maken op basis van de dingen waar je een hekel aan hebt.

Inhoud van deze pagina

Het idee

De dating app begon eigenlijk als een grapje. CEO Brendan Alper nam namelijk ontslag bij zakenbank Goldman Sachs om komediant te worden toen hij plotseling op het idee kwam om mensen met elkaar te koppelen op basis van wat beiden verafschuwen. Niet lang daarna realiseerde hij zich dat het wel eens een gat in de markt zou kunnen zijn. Hij nam de dating app Hater mee naar ABC hitshow Shark Tank. Dat al negen seizoenen draait in de Verenigde Staten. De Shark Tank is een televisieprogramma om zelfstandig ondernemers te helpen met hen idee, vergelijkbaar met de Dragons Den en De Pitch. Deelnemen aan het programma was een succes waarna de app $200.000 ter beschikking kreeg om de app verder te ontwikkelen.

Nu populair:

lexa "Serious Dating, Crazy Love: Lexa is waar je moet zijn. Voor mensen met inhoud die iets échts zoeken."

Op dit moment kun je er in Nederland nog maar weinig mee. De app wordt voornamelijk bevolkt door singles uit de Verenigde Staten waar de dating app naar schatting 10.000 gebruikers heeft. De beta versie van de app is dit jaar alleen voor iOS apparaten beschikbaar gesteld maar nu is de app ook verkrijgbaar in de Google Play store voor Android apparaten.

Verliefd worden is meer...

... dan geluk hebben. Er zijn twee personen voor nodig die ervoor openstaan. Bij één app weten ze precies hoe ze die twee mensen kunnen samenbrengen voor een langdurige relatie. De matching in deze succesvolle app heeft één doel: het koppelen van mensen die écht bij elkaar passen. Ontdek zelf hoe Elitedating een extreem hoog succespercentage behaalt.

Deel dit artikel
Geef je reactie