Datingapp Ashley Madison behaalt mijlpaal van 75 miljoen gebruikers

Michael Schouten
Door Michael Schouten
3 minuten leestijd

Daten voor getrouwde en gebonden mensen is populair gebleven tijdens de pandemie. Dat meldt Ashley Madison, ’s werelds grootste datingapp voor affaires. In het jaarlijkse rapport over de huidige stand van zaken heeft de datingapp aangekondigd dat het officieel de grens van 75 miljoen leden heeft bereikt.

Het moederbedrijf van Ashley Madison geeft elk jaar inzicht in de statistieken om duidelijkheid te verschaffen over hoe het gaat met vreemdgaan daten. Het rapport van dit jaar gaat over de cijfers van 2021 en die laten zien dat daten voor een affaire nog steeds heel populair is.

Online vreemdgaan blijft populair

De wereldwijde gemeenschap van de vreemdgaansite groeit nog steeds en meer dan ooit tevoren. Afgelopen jaar waren er maar liefst 4,6 miljoen nieuwe registraties van zowel mannen als vrouwen, wat neerkomt op een gemiddelde van meer dan 12.800 nieuwe leden per dag. Ashley Madison bereikte in november vorig jaar de felbegeerde grens van 75 miljoen gebruikers en dat aantal blijft ondertussen gestaag groeien.

#1 Populair voor Affaires

second love"Willen we niet allemaal weer de spanning ervaren? De nieuwigheid voelen en aandacht krijgen? Discretie en anonimiteit zijn gegarandeerd op Second Love."

“Toen corona voor het eerst toesloeg, kwamen we erachter dat onze leden troost vonden in het contact met mensen die ook gefrustreerd waren omdat ze iedere dag thuis vastzaten met hun echtgenoot”, zegt Paul Keable, CSO van Ashley Madison. “Veel mensen beseften toen dat monogamie en alle beperkingen die ermee samengaan voor hen niet werkt.”

Keable zegt dat Ashley Madison deze mensen de mogelijkheid geeft om gelijkgestemden te vinden, ‘die hebben ontdekt dat hun uiteenlopende behoeften eigenlijk alleen door meerdere mensen kunnen worden bevredigd’. De maand met de meeste aanmeldingen was maart 2021. Wereldwijd was de verhouding tussen actieve vrouwelijke accounts en actieve betaalde mannelijke accounts 1 op 0,6. Vrouwen hoeven niet te betalen voor het lidmaatschap van de app.

Nieuwe markten, nieuwe kansen

In 2021 heeft Ashley Madison de marketinginspanningen vergroot in Taiwan, Italië en Duitsland om meer bewustzijn te creëren voor het feit dat ontrouw en niet-monogamie wereldwijde fenomenen zijn. Het vizier van Ashley Madison is nu gericht op Latijns-Amerika is gericht zodat nieuwe mijlpalen behaald kunnen worden in 2022.

In Nederland concurreert Ashley Madison met datingsites zoals Second Love, Secretflirt en Victoria Milan. Ashley Madison adverteert momenteel niet in Nederland, hoewel de datingapp dat in het verleden wel heeft gedaan. De datingapp is nu actief in 52 landen en in 15 talen.

Flirten niet alleen voor...

... singles? De meningen zijn verdeeld. Of je het nu goedkeurt of niet: een tweede liefde, avontuur en passie zijn met één tik op de virtuele knop binnen handbereik. Dankzij het oer-Hollandse Second Love kan dat bovendien in je eigen taal en niet op een schimmige datingsite uit het buitenland. Nieuwsgierig hoe het eraan toegaat op zo’n vreemdgaan datingsite?

Deel dit artikel
Geef je reactie