De grootste social media apps van China hebben de sugar daddy datingwebsite SeekingArrangement verwijderd na kritiek van de Chinese staatsmedia. Afgelopen maand was de populariteit van de dating app explosief gestegen in het land. De Chinese versie van de SeekingArrangement app, “Tailored Sweetie” (甜蜜 定制) in het Chinees, is hiernaast op 25 mei uit de iOS app store van het land verwijderd. Ondertussen is de app ook onbereikbaar op meerdere Android winkels zoals Tencent MyApp en 360 Mobile Assistant.
In de krant
De dating app staat sinds dinsdag in de schijnwerpers, nadat de Global Times krant een artikel publiceerde waarin de regering werd opgeroepen om de activiteiten in China stop te zetten voor het regelen van een sugar date. De Global Times wordt gezien als staatsmedia. Het artikel was vanaf donderdag meer dan 740.000 keer bekeken. In het artikel wordt vermeld dat de autoriteiten in Shanghai de lokale operaties van de SeekingArrangement app aan het onderzoeken zijn.
Toplijsten
De controversiële suiker datingsite, die in oktober 2015 in China werd gelanceerd, zag de afgelopen weken een piek in populariteit in China. Het heeft de bovenste plek overgenomen voor gratis social media apps en de vierde plaats op de algemene gratis apps lijst van vorige week. De dating app scoorde in de afgelopen maand zelfs beter dan de populairste social media apps van het land, zoals WeChat en Weibo. Dat een dating app uit de Verenigde Staten de toplijsten in China beheerst is blijkbaar niet gewenst.
De openbare account van SeekingArrangement op WeChat verdween deze week plotseling nadat de app de toplijsten van de app stores binnen kwam. WeChat, dat ongeveer 1 miljard maandelijkse actieve gebruikers heeft, was een belangrijk kanaal voor de app om nieuwe leden te werven, zo meldt Reuters. Populaire buitenlandse dating apps, waaronder Tinder, zijn in China verboden maar ook andere sociale netwerksites zoals Facebook, Twitter en YouTube zijn er niet toegankelijk.
SeekingArrangement
De sugar daddy datingsite is in 2006 opgericht door de Singaporese Brandon Wade. Het platform is op de markt gebracht als een geld-voor-liefde datingplatform dat rijke mannen koppelt met aantrekkelijke vrouwen. Het claimt meer dan 10 miljoen actieve gebruikers wereldwijd te hebben. De website staat bekend om de controverse aangezien de diensten door velen gezien worden als prostitutie. In Nederland is het RichMeetBeautiful dat niet alleen de sugar daddy’s bezig houdt maar ook de lokale overheden. Een reclamecampagne van de datingsite leverde afgelopen jaar een storm aan negatieve reacties op.
Verliefd worden is meer...
... dan geluk hebben. Er zijn twee personen voor nodig die ervoor openstaan. Bij één app weten ze precies hoe ze die twee mensen kunnen samenbrengen voor een langdurige relatie. De matching in deze succesvolle app heeft één doel: het koppelen van mensen die écht bij elkaar passen. Ontdek zelf hoe Elitedating een extreem hoog succespercentage behaalt.