Match Group, de eigenaar van Tinder, heeft tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers een nieuwe functie aangekondigd voor de dating app. Dat meldt Bloomberg. Tinder U is de naam van de nieuwe functie, welke specifiek bedoeld is voor studenten. Het is een in-app ervaring die de mogelijkheden van de app uitbreidt, vergelijkbaar met functies zoals Places. De nieuwste update van de Tinder app richt zich specifiek op studenten van universiteiten.
Tinder U
De tijd staat niet stil op het hoofdkantoor van Tinder. Update na update wordt opgevolgd door een lange reeks nieuwe functionaliteiten. Voor studenten betekent de toevoeging van Tinder U meer mogelijkheden om met andere studenten in contact te komen. Niet alle studenten worden toegelaten om gebruik te maken van Tinder U. Alleen studenten met een .edu emailadres en een fysieke locatie op een campus kunnen inloggen op de functie.
De functionaliteit is precies hetzelfde als bij de gewone Tinder, alleen de gebruikersinterface ziet er iets anders uit. Eenmaal ingelogd kun je swipen tussen studenten en wordt bij de profielfoto een badge van de universiteit weergegeven. Je kunt niet alleen swipen tussen studenten van je eigen universiteit maar ook tussen de singles die aan een andere universiteit studeren.
De service wordt uitgerold naar iOS-apparaten van Tinderaars die studeren aan een vierjarige, geaccrediteerde non-profit school in de Verenigde Staten. Dit betekent dat op dit moment slechts een beperkte groep elite-studenten in de VS kunnen inloggen op de nieuwe functie. Nederlanders kunnen nog niet gebruik maken van de studenten dating app. Of Tinder U naar meer landen uitgerold wordt is op dit moment onbekend.
Tinder Picks en Places
Twee andere features die onlangs door Tinder op de markt zijn gebracht zijn Tinder Picks en Places. Beiden hebben positieve feedback gekregen tijdens de eerste tests. Picks voegt meer waarde toe aan de Gold abonnementen terwijl Places een uitbreiding voor alle leden betekent.
Met een constante stroom nieuwe functies wil Tinder de concurrentie voor blijven en leden behouden door continu te blijven innoveren. Bovendien was de integratie van Bitmoji’s in Mexico en Canada tot nu toe positief. Mogelijk dat deze features ook naar Nederland komen na een succesvolle testperiode.
Overname van Hinge
Het bedrijf achter Tinder, Match Group, kocht in juni een belang van 51 procent in Hinge, dat zichzelf op de markt brengt als een datingalternatief voor individuen die serieuzere relaties zoeken. Hinge wordt gezien als de anti-Tinder app.
De bijdrage van Hinge is op dit moment nog niet groot maar met de overname van de app heeft Match Group een belangrijke concurrent overgenomen. Mogelijk dat enkele features van Hinge zoals Most Compatible Match gebruikt kunnen worden om Tinder nog verder uit te breiden.
Verliefd worden is meer...
... dan geluk hebben. Er zijn twee personen voor nodig die ervoor openstaan. Bij één app weten ze precies hoe ze die twee mensen kunnen samenbrengen voor een langdurige relatie. De matching in deze succesvolle app heeft één doel: het koppelen van mensen die écht bij elkaar passen. Ontdek zelf hoe Elitedating een extreem hoog succespercentage behaalt.