Tinder test in-app virtuele currency

Michael Schouten
Door Michael Schouten
3 minuten leestijd

Het gaat goed met Tinder, de populairste datingapp ter wereld. Volgens de laatste berichten gaat het zelfs heel goed met Tinder, dat jaar na jaar blijft groeien in gebruikersaantallen – ook en misschien wel vooral tijdens de coronacrisis. Omdat Tinder onderdeel is van het beursgenoteerde Match Group kunnen we ieder kwartaal lezen waar het bedrijf zich mee bezighoudt. Zo blijkt uit de recente brief aan aandeelhouders dat Tinder iets nieuws aan het testen is: in-app virtuele currency.

In-app virtuele currency

In de brief zegt Match Group dat het virtuele currency aan het testen is op Tinder. Hoewel details over de nieuwe functie ontbreken, zegt het bedrijf dat de tests ‘goed presteren’. De virtuele currency worden in de tweede helft van 2021 op een grotere, wereldwijde schaal getest waarbij de virtuele currency gebruikt gaan worden bij meer functies.

Virtuele currency zijn bijvoorbeeld credits die gebruikt kunnen worden voor een premiumdienst van de app. Dergelijke in-app currency worden doorgaans veel gekocht en gebruikt in de livestream-apps waar de kijkers van livestreams de streamer belonen met de credits. Wat de plannen van Tinder zijn met betrekking tot deze currency is nog onbekend, maar het ligt voor de hand dat ook Tinder iets vergelijkbaars zal introduceren.

Nu populair:

lexa "Serious Dating, Crazy Love: Lexa is waar je moet zijn. Voor mensen met inhoud die iets échts zoeken."

Tinder verandert

Onlangs maakte Tinder bekend dat er een aantal grote releases op komst zijn. De datingapp wil van het typische like-match-chat veranderen naar een ‘multidimensionale ervaring die ook toevallige connecties tussen gedeelde interesses mogelijk maakt’. Het zal volgens de makers van de app leiden tot een ‘rijke productervaring’ terwijl het de kernervaring van Tinder – die het tot de meest populaire datingapp heeft gemaakt – niet in gevaar zal brengen. Het doel? Tinder uitbreiden zodat het meer aanvoelt als echt daten en contact maken.

Om dit voor elkaar te krijgen kondigde Tinder een reeks nieuwe productfuncties aan, waaronder de introductie van video in Tinder-profielen. Als een volgende stap op de successen van Swipe Night en Vibes, geeft Hot Takes je de mogelijkheid om met iemand te chatten voordat er een match is. De aanpassingen en uitbreidingen van de app zorgen volgens Tinder voor hogere matchpercentages, meer betrokkenheid en ze doen het bijzonder goed onder vrouwen. Tinder krijgt ook een nieuwe sectie binnen de app, genaamd Explore, waar je matches kunt ontdekken die dezelfde Passions delen.

Verliefd worden is meer...

... dan geluk hebben. Er zijn twee personen voor nodig die ervoor openstaan. Bij één app weten ze precies hoe ze die twee mensen kunnen samenbrengen voor een langdurige relatie. De matching in deze succesvolle app heeft één doel: het koppelen van mensen die écht bij elkaar passen. Ontdek zelf hoe Elitedating een extreem hoog succespercentage behaalt.

Deel dit artikel
Geef je reactie